dr Beata Łukasik
dr Beata Łukasik
Wykształcenie: doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu); certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (Uniwersytet SWPS); magister pedagogiki (Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie)
kontakt: b.lukasik@ujd.edu.pl
Zainteresowania naukowo-badawcze: rozwój aktywności twórczej ucznia/studenta; refleksja w zawodzie nauczyciela; nauczycielski profesjonalizm; regulowanie emocji przez młodzież i osoby dorosłe.
Wybrane publikacje:
Łukasik, B. (2024). Emotional Dysregulation of Children and Adoles-cents as a Cause of Exclusion from the School Environment–Possibilities for Counteracting the Phenomenon. Podstawy Edukacji. Education for Diversity, Equity, and Inclusion, 17,103–117.
Łukasik, B. (2024). Szkoła miejscem rozwoju umiejętności emocjonalnych dzieci i młodzieży. Pedagogika. Studia i Rozprawy,33, 79-89.
Łukasik, B. (2021), Dlaczego idealnie nie zawsze znaczy najlepiej dla dziecka i jego rodziny? O sposobach leczenia perfekcjonizmu klinicznego w perspektywie poznawczo- behawioralnej, W: E. Napora (red.), Niepokoje i nadzieje współczesnej rodziny. Teoria i praktyka, (s.117-131). Częstochowa: Wydawnictwo UJD.
Łukasik, B. (2019), Szkoła – inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów? , W: E. Piotrowski, M. Porzucek-Miśkiewicz (red.), Edukacja osób zdolnych, (s. 77-89). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Krasiejko I., Łukasik B. (2017), Refleksyjna edukacja metodycznego działania w pracy socjalno-wychowawczej, Wydawnictwo AJD, Częstochowa.
Łukasik, B. (2016), Reflection as a Value in Educational Practice of a Teacher. Vicnyk of The Lviv University, Series Pedagogics, Issue 30, (s.3-12).
Łukasik, B. (2015), Trudności i dylematy bycia nauczycielem jako czynnik rozwoju kultury intelektualnej pedagoga, W: J. Stanek (red.), Elizjum czy tartar? Szkoła - uczniowie - nauczyciele. Rzecz o współczesnej, (nie)amorficznej przestrzeni edukacyjnej, (s. 219-230). Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Członkostwo w organizacjach i towarzystwach naukowych
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej
European Association for Cognitive and Behavioural Therapies
Współpraca międzynarodowa
Staż naukowy i dydaktyczny w Rivne State University of Humanities, Department of International Relations, staż w ramach programu Edukacja ustawiczna oraz projektu badawczego Edukacja refleksyjna w szkole wyższej; uczestnictwo w wymianie międzynarodowej Erasmus+, Słowenia; współpraca z uczelnią University of Primorska (UP Faculty of Education)
Data dodania: 26 czerwca 2025