dr Karol Motyl

dr Karol Motyl - doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt badawczo-dydaktyczny w Katedrze Pedagogiki UJD.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4203-6434
Kontakt: k.motyl@ujd.edu.pl
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4203-6434
Kontakt: k.motyl@ujd.edu.pl
Zainteresowania naukowe:
- edukacyjna analiza transakcyjna;
- idea dawstwa szpiku kostnego;
- pedagogika szkoły i dydaktyka ogólna;
- projektowanie uniwersalne w edukacji;
- popularyzacja nauki;
Pełnione funkcje:
- członek Senatu Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowe (kadencja 2024-2028);
- pełnomocnik Rektora ds. Śląskiego Festiwalu Nauki;
- pełnomocnik Dziekana ds. organizacji i promocji;
- Rzecznik Nauki UJD;
- redaktor tematyczny czasopisma naukowego "Podstawy Edukacji";
- sekretarz redakcji czasopisma naukowego "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN"
- członek Zespołu Pedagogiki Młodzieży pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk;
- członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego;
- członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej UJD;
- członek Ogólnopolskiego Seminarium Podoktorskiego (Uniwersytet Łódzki);
Wybrane publikacje:
- Motyl, K. (2014). O szkole jako fabryce nudy i śmiechu. Podstawy Edukacji, 7, 141-165
- Motyl, K. (2014). Rytuał – od antropologii kulturowej do analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 3, 65-78
- Motyl, K. (2014). Internetowe forum nauczycieli – wyzwanie dla pedeutologii. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 23, 219-229
- Motyl, K. (2015). Szkoła na krawędzi chaosu. Projekt możliwy? Podstawy Edukacji, 8, 131-140
- Jaskulska, S., & Motyl, K. (2015). Chodź ucieknijmy…, czyli rzecz o akademickim nieposłuszeństwie. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(3), 138-150
- Motyl, K. (2015). Strukturalizacja czasu uczniów. Przyczynek do badań nad czasem życia szkoły w ujęciu teorii analizy transakcyjnej. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 24, 241-252
- Motyl, K. (2017). Edukacja w krajach Czarnej Afryki na przykładzie systemu oświaty Tanzanii. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 26(1), 107-120
- Motyl, K. (2019). Temporalny język procesu grupowego. Strukturalizacja czasu uczniów a dynamika klasy. Podstawy Edukacji, 12, 187-204
- Motyl, K. (2019). Kategoria czasu w badaniach pedagogicznych (z koncepcją analizy transakcyjnej w tle). Studia Edukacyjne, 53, 373-391
Motyl, K. (2021). Bone marrow transplantation from the donors' perspective – a contribution to research in the field of health pedagogy. International Journal of Special Education, 36(2), 36-43
- Motyl, K. (2023). Czy to, co bliskie, można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów online z dawcami szpiku kostnego. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(23), 94-104
- Motyl, K. (2023). Antropocen: „egocen” czy „allocen”? Szkic aksjologiczny faktycznych dawców szpiku kostnego. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(24)
- edukacyjna analiza transakcyjna;
- idea dawstwa szpiku kostnego;
- pedagogika szkoły i dydaktyka ogólna;
- projektowanie uniwersalne w edukacji;
- popularyzacja nauki;
Pełnione funkcje:
- członek Senatu Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowe (kadencja 2024-2028);
- pełnomocnik Rektora ds. Śląskiego Festiwalu Nauki;
- pełnomocnik Dziekana ds. organizacji i promocji;
- Rzecznik Nauki UJD;
- redaktor tematyczny czasopisma naukowego "Podstawy Edukacji";
- sekretarz redakcji czasopisma naukowego "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN"
- członek Zespołu Pedagogiki Młodzieży pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk;
- członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego;
- członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej UJD;
- członek Ogólnopolskiego Seminarium Podoktorskiego (Uniwersytet Łódzki);
Wybrane publikacje:
- Motyl, K. (2014). O szkole jako fabryce nudy i śmiechu. Podstawy Edukacji, 7, 141-165
- Motyl, K. (2014). Rytuał – od antropologii kulturowej do analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 3, 65-78
- Motyl, K. (2014). Internetowe forum nauczycieli – wyzwanie dla pedeutologii. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 23, 219-229
- Motyl, K. (2015). Szkoła na krawędzi chaosu. Projekt możliwy? Podstawy Edukacji, 8, 131-140
- Jaskulska, S., & Motyl, K. (2015). Chodź ucieknijmy…, czyli rzecz o akademickim nieposłuszeństwie. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(3), 138-150
- Motyl, K. (2015). Strukturalizacja czasu uczniów. Przyczynek do badań nad czasem życia szkoły w ujęciu teorii analizy transakcyjnej. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 24, 241-252
- Motyl, K. (2017). Edukacja w krajach Czarnej Afryki na przykładzie systemu oświaty Tanzanii. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 26(1), 107-120
- Motyl, K. (2019). Temporalny język procesu grupowego. Strukturalizacja czasu uczniów a dynamika klasy. Podstawy Edukacji, 12, 187-204
- Motyl, K. (2019). Kategoria czasu w badaniach pedagogicznych (z koncepcją analizy transakcyjnej w tle). Studia Edukacyjne, 53, 373-391
Motyl, K. (2021). Bone marrow transplantation from the donors' perspective – a contribution to research in the field of health pedagogy. International Journal of Special Education, 36(2), 36-43
- Motyl, K. (2023). Czy to, co bliskie, można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów online z dawcami szpiku kostnego. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(23), 94-104
- Motyl, K. (2023). Antropocen: „egocen” czy „allocen”? Szkic aksjologiczny faktycznych dawców szpiku kostnego. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 1(24)
Data dodania: 26 czerwca 2025