W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

dr Izabela Ziębacz

Stanowisko: adiunkt badawczo-dydaktyczny

e-mail: i.ziebacz@ujd.edu.pl

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4275-0550

Ludzie Nauki: https://ludzie.nauka.gov.pl/ln/profiles/izabela.zi%C4%99bacz.Yd9S6qMa90a

 

Zainteresowania naukowe:

- edukacja i jej przemiany we współczesnym społeczeństwie,

- personalizacja procesów dydaktycznych,

- interdyscyplinarne zastosowania teorii systemów i cybernetyki w edukacji,

- innowacyjne podejścia do personalizacji nauczania z wykorzystaniem narzędzi psycho-cybernetycznych

 

Wykształcenie 

2012 - Doktor - dziedzina nauk ekonomicznych / nauki o zarządzaniu, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; Kolegium Zarządzania i Finansów

 

Wykaz publikacji naukowych dostępny pod linkami PBN, ORCID 

Wybrane publikacje:

- The Dynamism of Character as a Tool for Supporting Teachers in Diverse Educational Environments. The Application of Mazur’s Theory in Inclusive Education, Podstawy Edukacji, 2024, DOI: 10.16926/pe.2024.17.11

- Knowledge management based on the dynamism of the character of students, who are members of teams implementing social projects, 24th European Conference on Knowledge Management ECKM 2023, DOI: 10.34190/eckm.24.2.1470

- Shifting Paradigms Towards Supporting Individuals with Disabilities: A Psycho-Cybernetic Approach to Social Work, International Journal of Special Education, 2023, DOI: 10.52291/ijse.2023.38.40

- Education on the verge of changes. The process of education in terms of the cybernetic theory of character, Podstawy Edukacji, 2022, DOI: 10.16926/pe.2022.15.13

- Examination Of The Features Of Character In A Cybernetic Approach As Condition Of Knowing The Causes Of Human Behavior, 39th IBIMA Conference, 2022

- Knowledge Management, Including the Cybernetic Theory of Human Character, 23rd ECKM, 2022, DOI: 10.34190/eckm.23.2.414

- Combining Professional and Private Life in Poland. Searching for the Consensus between Employers and Employees, 38th IBIMA, 2021 (współautor: Mariola Mirowska)

- Effective Teams In Sport And Business. An Attempt To Use The Measurement Of Entropy To Configure Sports Teams, 37th IBIMA, 2021

- Estimation of Motivation to Achievements of Adults in the Professional Environment, 37th IBIMA, 2021

- Measurement of The Effectiveness of Didactic Processes with The Use of Entropy, Journal of Human Resources Management Research, 2020

- Measurement of Training Efficiency Rationalization and operationalization, 35th IBIMA, 2020

- System Analysis of Risk of Human Errors in Enterprise Management From The Resilience Engineering Perspective, 35th IBIMA, 2020

- Transferowalne kompetencje dla przyszłości. Pomiar efektywności procesów rozwojowych, w: Społeczeństwo – Kultura – Wychowanie, 2020

- Edukacja przyszłości – determinanty zmiany modelu nauczania, Rocznik Polsko-Ukraiński, 2018, DOI: 10.16926/rpu.2018.20.20

- The quality of human capital and the risk in terms of evolutionary psychology, Quality – Access to Success, 2017

- Creating Added Value from the Supply Chain, Advanced Logistic Systems. Theory and Practice, 2014

- The Risk Associated with Employees' Errors in Enterprises with Critical Infrastructure Defined in Executives Terms, Polish Journal of Management Studies, 2014

- The Social Innovations Harmonised with the Company Personnel Management System, Polish Journal of Management Studies, 2014

 

Udział w gremiach naukowych

- Członek Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej

 

Współpraca i aktywność międzynarodowa 

Nawiązanie współpracy bilateralnej ( Erasmus+), w ramach pełnionej funkcji Wydziałowego Koordynatora ds. programu Erasmus+ - partnerzy:

·         „Ovidius” University of Constanța (Rumunia, 2025)

·         University of Debrecen (Węgry, 2024)

·         University of Würzburg (Niemcy, 2023)

·         Vilnius University (Litwa, 2023)

·         Haliç University in Istanbul (Turcja, 2023)

·         Üsküdar University, Istanbul (Turcja, 2023)

·         Slavic University (Macedonia, 2023)

 
Realizacja mobilności w ramach programu Erasmus STT (2024):

- Sankt-Florian Stiftung (Neuzelle, Niemcy, 2024) – poznanie systemowych rozwiązań w zakresie pomocy społecznej (domy pomocy, wsparcie dla dzieci i młodzieży, integracja osób z niepełnosprawnościami).

- Nerianerinstitut Aufhausen, Caritas (Niemcy, 2024) – zapoznanie się z funkcjonowaniem instytucji non-profit prowadzącej dom dziecka i oferującej wsparcie wychowawcze oraz emocjonalne dla dzieci w trudnej sytuacji życiowej.

- Caritas NOAH (Regensburg, Niemcy, 2025) – poznanie zintegrowanych form pomocy dla osób w kryzysie bezdomności (NOAH-Mobil, poradnictwo, placówki dzienne i nocne, wsparcie osób uzależnionych) oraz działań na rzecz ich reintegracji społeczno-zawodowej.

 

Aktywność dydaktyczna i organizacyjna

- Udział w międzynarodowym szkoleniu ICT in Education (Praga, 2023) – kurs w ramach programu Erasmus+ (ITC International Training Center), obejmujący wykorzystanie ICT w dydaktyce, bezpieczeństwo cyfrowe, e-learning, aplikacje edukacyjne, webquesty.

- Udział w kursie Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji na platformie NAVOICA (Uniwersytet Śląski, 2023).

- Udział w projekcie Doskonałość dydaktyczna uczelni (POWER, 2022/2023) – Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (EFS):

Obszar 5. Doskonalenie dydaktyki akademickiej i dydaktyk przedmiotowych – hospitacje zajęć, analiza i wdrażanie nowych metod dydaktycznych, udział w grupach fokusowych (60 h).

Obszar 3. Ocena jakości procesu dydaktycznego – wywiady fokusowe ze studentami UJD, opracowanie katalogu obszarów wymagających doskonalenia oraz rekomendacji dobrych praktyk (40 h).

- Współpraca dydaktyczna ze Stowarzyszeniem „Na Rzecz” (Częstochowa) – działania w zakresie edukacji i promocji pracy socjalnej, kształcenia studentów w obszarze projektowania socjalnego oraz angażowania ich w inicjatywy praktyczne i środowiskowe.

- Opiekun naukowy Koła Naukowego Studentów Pracy Socjalnej (od 2019/2020) – wspieranie inicjatyw studenckich o charakterze naukowym, społecznym i organizacyjnym; koordynacja udziału studentów w konferencjach, warsztatach, projektach i akcjach charytatywnych.

 

Prowadzone przedmioty (wybór, lata 2022–2026):

- Wdrożenie i ewaluacja projektu socjalnego
- Przygotowanie projektu socjalnego
- Zarządzanie jakością obsługi w instytucjach pomocy społecznej 
- Zagadnienia przywództwa w pracy socjalnej
- Budowanie skutecznych zespołów w pracy socjalnej 
- Podstawy ekonomii i finansów
- Podstawy zarządzania
- Ekonomia i przedsiębiorczość
- Finanse publiczne
- Animacja społeczna
- Bezpieczeństwo ekonomiczne
- Obsługa klienta i etykieta menadżera
- Podstawy zarządzania projektami (przedmiot fakultatywny)
- Techniki menedżerskie (przedmiot fakultatywny)
- Zachowania organizacyjne (przedmiot fakultatywny)
 

Zainteresowania pozanaukowe:

- literatura faktu – inspiracja do refleksji nad rolą jednostki w społeczeństwie,

- muzyka big-bandowa oraz klasyczna – źródło inspiracji i harmonii,

- aktywność fizyczna (rower, trekking) – równowaga między pracą intelektualną a regeneracją,

- uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym – poszukiwanie przestrzeni do wymiany doświadczeń i budowania wrażliwości na otaczającą rzeczywistość.



Data dodania: 20 października 2025