Członkowie Studenckiego Naukowego Koła Terapeutów w murach Uczelni Korczaka
6 czerwca grupa członków Studenckiego Naukowego Koła Terapeutów działającego przy Katedrze Badań Społecznych wzięła udział w II Interdyscyplinarnym Seminarium Naukowym „Zmiana jako wartość – refleksje wokół wychowania, profilaktyki i kultury”, organizowanym przez Uczelnię Korczaka w Katowicach w ramach festiwalu edukacyjnego ,,Korczak EduFest’’.
W seminarium udział wzięli:
· lic. Aleksandra Iwańska z referatem pt. ,,Tutoring jako innowacyjna forma kształcenia i wychowania na drodze edukacji i rozwoju dziecka’’, która przybliżyła słuchaczom istotę tutoringu dzieląc się swoim doświadczeniem w tym zakresie;
· lic. Dominika Mysłek z referatem pt. ,, Poradnictwo rozwojowe i pomoc psychologiczna – interdyscyplinarne kształcenie studentów wobec narastającego kryzysu zdrowia psychicznego i niedostatecznej reakcji społecznej’’, która ukazała ważność takowego kształcenia w obliczu narastającego kryzysu zdrowia psychicznego i niewystarczających reakcji społecznych na ten problem;
· lic. Ewelina Trusiuk z referatem pt. ,,Projekt ,,Dobre i Zdrowe’’ - warsztaty wprowadzające tajniki zdrowego stylu życia wśród dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Częstochowie’’ która przybliżyła ideę warsztatów „Dobre i Zdrowe”, skupiających się na edukacji prozdrowotnej i świadomym stylu życia;
· Sylwia Knop z referatem pt. ,, Kultura hip-hop a rosnąca potrzeba profilaktyki uzależnień’’, która podjęła temat kultury hip-hop i jej miejsca w profilaktyce uzależnień – zwracając uwagę na język i formę, które trafiają do młodych ludzi;
· lic. Marcin Gajosek z referatem pt. ,,Gry fabularne - obszar do pobudzenia wyobraźni, integrację i podejmowanie się nowych ról’’, który mówił o potencjale gier fabularnych jako narzędzia do rozwijania wyobraźni, integracji i nauki przez doświadczanie ról.
Wyjazd był okazją do wymiany doświadczeń, a także formą promocji kierunku, zaprezentowaniem swojej wiedzy z zakresu tutoringu jak i podkreśleniem potrzeby realnych zmian w podejściu do pracy z drugim człowiekiem – szczególnie w kontekście współczesnych kryzysów społecznych. To były ważne głosy naszej społeczności akademickiej w dyskusji o tym, że zmiana – zarówno w kształceniu, jak i w systemie wsparcia – jest dziś nie tyle opcją, co koniecznością.
Oprac. lic. Aleksandra Iwańska, lic. Dominika Mysłek
Data dodania: 10 czerwca 2025